שאלות נפוצות

  מה קובע את העלות הסופית של שירותים?

העלות הסופית של השירותים תלויה במספר השעות שאנו מקדישים למחקר, עלות שירותי ארכיון לגישה למסמכים והוצאות נסיעה אופציונליות.

העלות המדויקת תחושב לאחר שמפה של חיפוש בודדת תיערך, ויהיה ברור אילו מסמכים יש להציג, והכי חשוב, היכן הם נמצאים. במקרים מסוימים, ייתכן שיידרשו עלויות הובלה. לפעמים יש הרבה מסמכים או, לעומת זאת, מעטים מאוד. לפעמים זה מספיק עבור הלקוח להרכיב עץ משפחה בקו ישר לפני תחילת המאה התשע עשרה, ולפעמים הוא מעוניין בכל הענפים הצדדיים של עץ המשפחה ומידע מוקדם יותר, אם יש הזדמנות למצוא אותו. החיפוש קל יותר כאשר יש הרבה נתונים ידועים מקוריים, ומורכב יותר כאשר כמעט שום דבר לא ידוע. כל הגורמים האלה משפיעים על העלות.

בכל מקרה, נתאם איתך מראש את מספר השעות ואת ההוצאות אחרות.

יכול להיות ששילמתי על העבודה ולא מצאת כלום?

זה קורה כי באזור שבו אבותיך חיו, המסמכים אינם נשמרים או נשמרים רק באופן חלקי. במפת החיפוש שלך, אפילו בשלב הראשוני של העבודה, תקבל מידע מה ניתן למצוא ומה לא נשמר.

באשר לעבודה שכבר נמצא בארכיונים, היעדר מידע בקבצים על האנשים שאתה מעוניין בהם יכול להיות רק דבר אחד – הנתונים העיקריים על מקום הלידה או המגורים שלהם אינם נכונים. לכן, אנו ממליצים בחום לדבר עם כל קרובי המשפחה שעשויים להיות להם מידע כלשהו לפני הייעוץ. זה ממזער את הסיכון שמידע על אנשים בעלי עניין לא יימצא.

אני רוצה לדעת את השורשים שלי, אבל אני לא יודע הרבה. האם זה אפשרי לחפש במקרה זה?

חיפוש תמיד אפשרי. החיפוש, כאשר פרטי המקור קטנים מאוד, מורכבים יותר, אך ישנן דרכים שונות לחיפוש גם עם נתונים ידועים מינימליים. לפעמים, במקרים קשים במיוחד, כאשר אפילו שמות ההורים אינם ידועים (למשל, במקרה של ילדים מאומצים), אנו ממליצים להשתמש באפשרויות של אילן יוחסין DNA גם כן. עם זאת, אם אתה יודע לפחות את שם המשפחה, השם ואת השנים המשוערות של החיים של הסבא והסבתא שלך, נתונים אלה כבר מספיק כדי לחפש.

אבותיי לא היו אנשים מפורסמים, איך מידע עליהם יכול להיות מאוחסן בארכיונים? מה אני יכול למצוא עליהם?

העובדה כי הארכיונים יש מידע מפורט רק על אנשים מפורסמים היא טעות נפוצה. למעשה, הצלחת החיפוש במסמכים, למשל, המאה התשע עשרה, נקבעת לא על ידי התהילה והמעמד החברתי של האנשים בעלי העניין, אלא על ידי בטיחות המסמכים באזור מסוים. בארכיונים ניתן למצוא מגוון תיקים אישיים של המאות התשע עשרה וה-20: סטודנטים, מפלגה, שיפוטיים וממקומות עבודה. לרבים מהם יש תצלומים (בדרכונים של המחצית הראשונה של המאה התשע-עשרה, במקום תצלומים, בדרך כלל תיאורים מילוליים), אוטוביוגרפיות, שנכתבו לעתים קרובות על ידי אב קדמון, מידע על משפחה, חינוך, מוצא, דת וכו '. ישנם ספרי בית עם כתובת המגורים המדויקת, פנקסי כתובות המצביעים על כיבוש, מפקדי צנזורה, מידע על שירות צבאי והשתתפות בלחימה, רשימות של הזכאים להשתתף בבחירות המצביעות על מצב כלכלי ועוד.  כל מקרה ספציפי הוא אינדיבידואלי, עבור כל מקרה יש דרכים לחפש. במקרים מסוימים, יש יותר מידע, במקרים מסוימים פחות. לפעמים אפשר לשחזר לחלוטין את חייו של אב קדמון, לעתים קרובות מאוד דברים בלתי צפויים לחלוטין מתגלים, לפעמים, להיפך, כמה אגדות משפחתיות נהרסות.

יש אגדה משפחתית במשפחה שלי, ואני רוצה לאשר את זה…

אגדות משפחתיות הן דבר מרתק, אבל לא אמין. יש בהם גרגר רציונלי, אבל מניסיוננו, ב -98% מהמקרים, הם מתבררים כטעים לחלוטין או מעוותים מאוד. זה בסדר. אין צורך להסתמך עליהם לחלוטין בחיפוש גנאלוגי, והמציאות לפעמים מדהימה יותר מכל אגדה.

בכל מקרה, אם יש לך אגדה משפחתית, ובמהלך החיפוש אתה רוצה לבדוק את אמיתותה, המומחים שלנו במפת החיפוש שלך יגיב על ההסתברות ההיסטורית שלה, ואם הסתברות זו היא, נחפש אישור.

האם אתה עושה רק חיפושים גנאלוגיים יהודיים?

ההתמחות העיקרית שלנו היא החיפוש הגניאלוגי אחר שורשים יהודיים במזרח אירופה (רוסיה המודרנית, אוקראינה, בלארוס, פולין, ליטא, לטביה אסטוניה). עם זאת, אם אתם מעוניינים למצוא שורשים לא יהודיים, אנו יכולים גם לעזור לכם.

אופן תשלום

התשלום עבור כל שירות מתבצע בשלבים בהתאם ללוח התשלום המוסכם. לפני תחילת כל שלב של החיפוש, נסכים איתך על עלות השירותים, לוח הזמנים של התשלום והזמן הנדרש לעריכת המחקר. אם אתה גר באיחוד האירופי, מע"מ של 24% מתווסף לעלות השירותים.